Όλα όσα δε γνωρίζετε για τα πράσα…

Δημοσιεύθηκε @ 3/04/2014 στις 6:00 | Κατηγορία: Διατροφή/Fitness από

Τι πρέπει να γνωρίζω για τα πράσα;

Τα πράσα ανήκουν στην ίδια οικογένεια λαχανικών (οικογένεια Allium) με το κρεμμύδι και το σκόρδο, οπότε παρουσιάζουν αρκετές ομοιότητες. Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι τα εκθείαζαν για τις ευεργετικές επιδράσεις που είχαν στο λαιμό και συγκεκριμένα στη φωνή.

Τι προσφέρουν στον οργανισμό μου;

Πολύ καλή πηγή μαγγανίου και καλή πηγή βιταμίνης Β 6 , C , φυλλικού οξέος και σιδήρου.

Τι μέρος της Συνιστώμενης Ημερήσιας Ποσότητας καλύπτει η κατανάλωσή τους;

 1 φλ. βρασμένα πράσα προσδίδουν 11% των ημερήσιων αναγκών σε μαγγάνιο, 9% σε βιταμίνη Β6, 6% σε φυλλικό οξύ και 5% σε βιταμίνη C . Επίσης, 14% σε σίδηρο για τους άνδρες και 6% για τις γυναίκες, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η βιοδιαθεσιμότητά του.

 Πώς βοηθούν τα πράσα στη βελτίωση της υγείας μου;

 Αυξημένη κατανάλωση λαχανικών της οικογένειας Allium έχει βρεθεί ότι μειώνει την ολική και την LDL -χοληστερόλη («κακή») και αυξάνει την HDL -χοληστερόλη («καλή»). Με αυτό τον τρόπο εμποδίζει την ανάπτυξη αθηρωματικής πλάκας, η οποία αποτελεί κύριο παθολογικό εύρημα της στεφανιαίας νόσου. Τα συστατικά, επίσης, των λαχανικών αυτής της οικογένειας μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση, έναν άλλο παράγοντα κινδύνου για έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

 Η τακτική κατανάλωση των λαχανικών αυτών, ακόμα και δύο φορές την εβδομάδα, έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη και του κόλον. Από μελέτες έχει φανεί ότι κάποια δραστικά συστατικά προστατεύουν τα κύτταρα του κόλον από την καρκινική επίδραση τοξινών και παράλληλα εμποδίζουν την ανάπτυξη και τον πολλαπλασιασμό κάποιου καρκινικού κυττάρου που τυχόν αναπτυχθεί. Παρόλο που τα πράσα περιέχουν πολλά κοινά συστατικά με το κρεμμύδι και το σκόρδο, οι ποσότητες αυτών είναι μικρότερες, για αυτό απαιτείται κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας από τα πράσα, για να επιτευχθεί το ίδιο ευεργετικό αποτέλεσμα.

Εξαιτίας της καλής περιεκτικότητας των πράσων σε μαγγάνιο, βιταμίνη Β 6 , βιταμίνη C , φυλλικό οξύ και σίδηρο, τα πράσα βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου του αίματος, καθώς επιβραδύνουν την απορρόφηση των σακχάρων από το γαστρεντερικό σωλήνα και συμμετέχουν στον ομαλό μεταβολισμό τους.

Τί πρέπει να προσέχω όταν καταναλώνω πράσα;

Εξαιτίας του ότι περιέχουν οξαλικά οξέα, θα πρέπει να αποφεύγονται από άτομα με προβλήματα στους νεφρούς, τη χοληδόχο κύστη και όσους προσπαθούν να αυξήσουν την πρόσληψή του ασβεστίου, διότι τα οξαλικά μειώνουν την απορρόφησή του.

 Πώς διατηρούνται τα πράσα;

 Τα πράσα πρέπει να φυλάσσονται χωρίς να έχουν πλυθεί ή κοπεί στο ψυγείο, όπου παραμένουν φρέσκα για περίπου μία με δύο εβδομάδες. Τυλίγοντάς τα χαλαρά σε πλαστική σακούλα βοηθά να διατηρούν την υγρασία τους. Κατεψυγμένα διατηρούνται για περίπου τρεις μήνες, αν και με το ολιγόλεπτο ζεμάτισμα που απαιτείται δε διατηρούν όλα τα θρεπτικά συστατικά τους. Επίσης, τα πράσα περιέχουν βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία που βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου του αίματος.

 Πηγή: barbastathis.com

Tags: , , , , ,